Oplever I nedbrud på virksomhedens IT-systemer? Sådan undgår I det i fremtiden

De fleste virksomheder i dag, uanset størrelse, er dybt afhængige af, at alle IT-systemer fungerer 100 % på alle tider af døgnet. Alt lige fra internetforbindelse til software og interne IT-løsninger skal fungere, så den daglige drift ikke påvirkes, og man ikke pludselig står med omkostningsfulde nedbrud på linjen.

 

For det koster, når systemerne fejler. Særligt hvis man bruger ressourcer internt på at løse problemer, man i sidste ende må sande, at man ikke havde de fornødne kompetencer til at klare.

 

Når fokusset fjernes fra kerneforretningen, går dyrebar tid til spilde, og det giver frustration både hos medarbejdere, såvel som hos de kunder, det eventuelt måtte påvirke. Derfor er det en enorm fordel at indgå et eksternt samarbejde med professionelle fagfolk, som kan sørge for driftsikre IT-løsninger døgnet rundt, uanset hvilke systemer, ens virksomhed afhænger af.

Outsourcing er pengene værd

Outsourcing af IT-drift er investeringen værd for både små og mellemstore virksomheder. Store kooperationer har typisk interne IT-afdelinger til at klare de udfordringer, der måtte opstå, men for mindre foretagender er der ikke nødvendigvis økonomiske ressourcer til at have en fast in-house tekniker.

 

Det er derfor langt bedre givet ud at hyre eksterne eksperter, der altid er klar on-call, hvis der sker de mindste udfald eller nedbrud. I mange tilfælde kan løsningen findes via fjernsupport, men i andre tilfælde kræver det, at der dukker en tekniker op på adressen, før systemerne igen kan komme op og køre.

 

Hos Mariendal IT har de mange års erfaring med netop at yde support og sikrer, at virksomhedernes systemer altid er up to date. Om nogen ved de også, at problemer altid opstår, når man har allermindst brug for det, og derfor står de klar til at hjælpe uanset tid på døgnet, ugen og året.

Hvad får man, når man outsourcer IT-drift?

Når man vælger at oursource sin IT-drift til en ekstern samarbejdspartner, kan aftalen sammensættes på flere måder, alt efter hvilke behov man som virksomhed har. For nogen er det et spørgsmål om, at servere og software altid skal være opdateret, mens det for andre gælder om, at de systemer, der styrer salg og produktion, altid skal være sikret mod nedbrud, angreb udefra og lignende.

 

I langt de fleste tilfælde handler det dog om, at man som virksomhed har en enorm mængde data, der for alt i verden ikke må gå tabt. Data er det, der får hjulene til at dreje rundt, og hvis ikke disse er sikret optimalt, kan det have store konsekvenser for forretningen.

 

Derfor er det lige så meget et spørgsmål om en værdifuld sikkerhedsforanstaltning, at man vælger at outsource sin IT-drift til Mariendal.

 

Categories: