Vækst med online marketing

Mange virksomheder, som er lokale forretninger har problemer med at vækste deres forretning. Når vi snakker at vækste en forretning, så snakker vi både omsætning og overskud. Har man et pizzeria i en mindre by og man er det eneste spisested i byen er det svært at vækste det store i ens forretning. Har man derimod konkurrenter i byen, så har man jo mulighed for at vinde markedsandele. Hvis ens konkurrenter har en lækker hjemmeside, og du ikke har det, så er det, det første sted at sørge for du som minimum kommer på niveau, helst over dine konkurrenter.

Efter man har fået en god hjemmeside, så skal man ligge sin fokus i online marketing, her tænker jeg på Google Ads og Facebook Marketing. Rigtig mange lokale virksomheder gør ikke brug af disse metoder. Fordi de ikke tør at kaste penge efter det, da de ikke kender afkastet – og måske ikke kender til, hvad disse platforme kan gøre. Det vil jeg kort komme ind på.

Facebook Marketing

Det er vigtigt du ikke bruger din Facebook side til at sælge og sælge og sælge endnu mere. Du er nød til også at lave opslag hvor du bare fortæller om jeres forretning, jeres nye pizza eller noget i den stil. Du skal bruge Facebook annoncering til at skabe en lyst til at købe et produkt hos jer, ansigtet ud af til for forretningen i en video hvor man fortæller om hvad i kan tilbyde ude at komme ind på pris, eller lav noget hvor de kan se hvordan i som ex. Laver pizzaen, eller hvem der laver dem. Storytelling sælger. Med Facebook kan du lave målgrupper ud fra demografi, alder, køn og interesser.

Google Marketing

Med Google kan du komme i toppen af Google med de betalte søgeresultater. Du kan også komme i toppen af Google Maps, med Google annoncering. Det kunne være jeg søgte efter en frisør i en by, så er det jo lukrativt hvis du kan komme over din konkurrent som har været frisør i byen i over 15 år og du er helt ny. Så kan din salon altså ikke komme op i de organiske resultater lynhurtigt.

Har du en lokal forretning, som har brug for hjælp til online marketing, så kan du kontakte et Skab Det – Digitalt, deres fokus ligger i at hjælpe lokale virksomheder.

 

Categories: